Meer online conversie en inzicht met digitale Holland Pass

terug naar cases

Digitale Holland Pass

Voor Holland Pass hebben wij, dbf en DataMatch, de digitale variant van deze toeristenpas ontwikkeld en gerealiseerd. Naast de fysieke pas was er behoefte aan een digitale variant. Sinds 11 juli 2019 kan de Holland Pass volledig digitaal in de Wallet vanaf iedere smartphone gebruikt worden.

Holland Pass in de Wallet

Holland Pass verkocht alleen fysieke passen aan vooral buitenlandse toeristen. De pas biedt een aantal credits, waarmee toeristen gratis toegang krijgen tot geselecteerde musea, attracties en bezienswaardigheden in Nederland. Toeristen dienden de Holland Pass bij aankomst in Nederland op te halen bij één van de pick-up points in Amsterdam. De nieuwe digitale pas is gemakkelijk online te bestellen en direct op te slaan in de Wallet van een smartphone.

Digitale Holland Pass Wallet mobiel toeristen

Voordelen van de digitale pas

  • Lagere aankoopdrempel: toeristen hoeven de Holland Pass niet meer op te halen, maar kunnen direct van hun vakantie genieten.
  • Meer marketingdata: Holland Pass heeft direct inzicht in wie, wanneer, welke pas koopt
  • Kosten- en milieubesparend: minder productie van fysieke passen

Zo werkt de digitale Holland Pass

  1. Op de website van Holland Pass plaatst de toerist een bestelling voor een small, medium of large Holland Pass. Iedere variant bevat een aantal credits.
  2. Na de online betaling ontvangt de toerist een mooie bevestigingsmail en wordt met een minimaal aantal kliks door het proces geleid.
  3. De digitale pas is gebruiksklaar! Op zowel Apple als Android toestellen.
  4. Bij de kassa van een bezienswaardigheid wordt de Holland Pass gescand en de credit afgeschreven.
  5. De toerist heeft inzicht in het saldo op de pas.
Digitale Holland Pass Wallet mobiel toeristen Holland

App voor de servicedesk

Naast de digitale kaart hebben wij ook een applicatie voor de Servicedesk van Holland Pass in ons Customer Data Platform Marion gerealiseerd. Hiermee kunnen de medewerkers van de servicedesk mogelijke problemen van klanten snel oplossen.

_onze oplossingen in deze case

Digitale pas


Wij verzorgen de digitalisering van de fysieke passen en alle datastromen er omheen.

meer over digitale pas

Customer Data Platform Marion

Centraliseer al je klantdata in één systeem.


meer over CDP Marion

Databeheer


Het zorgvuldig beheren van klantdata leidt tot bruikbare inzichten.

meer over databeheer
Claudia Square
Claudia van der Hoek Client Service Manager

Ook aan de slag met een digitale pas, klantenkaart of member card? Ik vertel je graag meer over onze oplossingen. Samen doorlopen wij jouw vraagstukken. Ik kijk uit naar je bericht!

  • persoonlijke aanpak
  • brede vakkennis
  • 20 jaar ervaring
  • klantvriendelijk
  • relatiemanager