Plaswijckpark vooruit met inzicht in bezoekers

terug naar cases

Van ticketing tot marketing dashboard

Wij zorgen met onze data- en loyaliteitsdiensten voor meer inzicht in de bezoekers en abonnementhouders van Plaswijckpark. Plaswijckpark is met ruim 400.000 bezoekers per jaar één van de populairste middelgrote attractieparken in Nederland.

Welke bezoeker is wanneer en hoe vaak op het park geweest? Welke bestedingen heeft de bezoeker in de parkwinkel of horeca gedaan? Dat zijn vragen die Plaswijckpark door onze oplossingen kan beantwoorden. Het begint bij slimme ticketing en resulteert in een marketing dashboard met inzicht in de kenmerken en gedragingen van bezoekers. Daar stemt het park nu haar marketingstrategie op af. Geen onderbuikgevoel, maar actie op basis van data.

De data-oplossingen waarmee we Plaswijckpark van dienst zijn:

  • Ticketsysteem: on- en offline entreebewijzen en abonnementen
  • Kioskapplicatie: tickets kopen bij een zuil, zonder langs de kassa te moeten
  • Scanning van bezoekers voor bestedingsinformatie op het park
  • Integratie van bezoekersgegevens en koppeling met kassasystemen van de entree, souvenirwinkel en horecagelegenheden
  • Abonnementen administratie door automatische e-mail triggers
  • E-mailmarketing: verzenden van digitale nieuwsbrieven en acties
  • Marketing dashboard: inzicht in bezoek- en aankoopgedrag van bezoekers door samenvoegen van gegevens uit ticket-, souvenir- en horecasystemen.
Plaswijckpark ticketing dbf en datamatch

Wat levert dit Plaswijckpark op?

✅ Alle bezoekersdata centraal

✅ Inzicht in bezoekersaantallen, kenmerken en (aankoop)gedrag van bezoekers

✅ Inzicht in bestedingspatronen op het park (kassa, horeca, souvenirshop en events)

✅ Kortere rijen en geen gedoe bij de kassa door online verkoop en verkoop via de kiosk applicatie

✅ Meer loyale abonnementhouders: via triggers in de database is verlenging een geautomatiseerd maar gepersonaliseerd proces met e-mails of brieven

✅ Op basis van de data marketingacties kunnen opzetten: geen onderbuikgevoel, maar inspelen op feitelijke informatie.

Marketing dahsboard dbf en datamatch
Cora Square
Cora van der Meijde Client Service Manager

Ik vertel je graag meer over onze data- en loyaliteitsoplossingen voor attractieparken. Samen doorlopen wij jouw vraagstukken. Ik kijk uit naar je bericht!

  • brede vakinhoudelijke kennis
  • ondernemersmentaliteit
  • 25 jaar ervaring
  • oplossingsgericht