Museumkaart

klant 
museumkaart

sinds 
2000

branche 
cultuur

i
nzicht in 400 aangesloten musea

Dataverrijking blijkt onmisbaar

Stichting Museumkaart wil met de Museumkaart het bezoek aan Nederlandse musea bevorderen. Maar het ontbreekt hen aan inzicht in de bezoektrends, omdat een bezoekje aan een van de 400 deelnemende musea decentraal wordt geregistreerd. Daar brachten wij verandering in. In ons online loyalty platform kan Stichting Museumkaart de bezoekregistratie centraal bijhouden. Deze dataverrijking blijkt al snel onmisbaar voor marketingafdelingen.
m
arion

Ook meer inzicht in je klanten?

Marion bundelt alle klantkenmerken, gedragingen en contacten in een online platform. 

Marion
o
plossing

_een klantprofiel voor iedere pashouder

We maakten het voor Museumkaart mogelijk om klantprofielen voor iedere pashouder te creëren en bij te houden. Zo konden zij trends constateren in bezoekersgedrag en de geldigheid van de pas beter natrekken.

i
nzicht in gedrag

_betrouwbare bezoekersforecast per museum

centraal klantbeeld

Alle klantgegevens worden centraal opgeslagen en geregistreerd per klant. Dit centrale klantbeeld geeft inzicht in het gedrag en voorkeuren van een kaarthouder. Naar welk museum gaan ze? Hoe vaak? Combineren ze een bezoek?

rapportages en statistieken

In ons online loyalty platform had Museumkaart zicht op alle gegevens en kon zij rapportages en statistieken opvragen. Ideaal voor een betrouwbare bezoekersforecast per museum.
r
eactie
"Met de rapportages kunnen we onze marketingactiviteiten optimaliseren en onze achterban op maat gesneden marketinginformatie leveren. Bovendien is het team bij dbf prettig in de omgang en gedreven om er samen een succes van te maken."
Ellen d'Hooge, senior marketing adviseur Museumkaart
r
esultaat

_hoger rendement op marketing

Dankzij dbf is Stichting Museumkaart in staat om de contactstrategie beter dan voorheen af te stemmen op de kaarthouder. De bezoekersregistratie verbetert en de output dient als kennisleverancier voor marketingcampagnes. Marketingafdelingen van musea kunnen het bezoekgedrag en het kaartgebruik beter beïnvloeden. Met als resultaat: een hoger rendement op marketingactiviteiten. 

c
ontact met dbf

_meer weten?

Dorinde Hoogsteden
Dorinde Hoogsteden
Commercieel Projectleider
Wij maken gebruik van cookies. Wil je meer weten?