Mijlpalen 20 jaar dbf

Het is geen grap, het begon allemaal op 1 april 2000

Twintig jaar geleden wilden wij onze klanten zo goed mogelijk helpen met hun community beheer. We begonnen klein, zoals dat gaat. Dit is de weg die dbf heeft bewandeld van kleine starter tot gerenommeerde data & loyalty specialist.

2000:

Oprichting DataBase Fulfilment (DBF) door Fred Krijger en Ben Gevaerts. Ze starten in Amsterdam, maar verhuizen al snel naar Capelle aan den IJssel. Met dit bord bij de voordeur is DBF officieel geopend!

Data Base Fulfilment Ben en Fred uitsnede

2001:

De diensten van DBF bestaan in het eerste jaar in grote lijnen uit de Registratieservice, Sleutelretourservice, Telefonische helpdesk (tegenwoordig het Klant Contact Centrum), Backoffice, Fulfilment en ICT-services. DBF is daarmee dé non-stop-shop voor alle diensten rondom ledenadministraties.

2004:

Het aantal klanten voor de ledenadministratie services van DBF groeit. Naast de ledenadministratie ging DBF deze klanten ook steeds meer voorzien in oplossingen voor loyalty en marketingacties, zoals spaar- en belacties.

Pand dbf

2005:

We vieren ons 5-jarig jubileum! Daarnaast wordt DBF uitgebreid met de afdeling Datamanagement om aan de groeiende behoefte aan rapportages, dashboards en databeheer van onze klanten te voldoen.

DBF logo 5 jaar

2008:

In dit jaar vernieuwen en breiden we onze productiemogelijkheden op gebied van Fulfilment uit, zodat we ook in de veranderende markt modern Fulfilment kunnen blijven leveren. Ook de telefonische helpdesk transformeert steeds meer in een allround Klant Contact Centrum.

2010:

10 jaar DBF; we opereren onder de slogan “gewoon goed geregeld”.

Logo 10 jaar dbf plu Klant C Ontact Centrum

2012:

Door de vele ledenadministraties die dbf beheert, zijn we in de afgelopen jaren specialist geworden in het produceren van leden- en klantenpasjes. We lanceren Pasdirect.nl. Een nieuwe webshop binnen DBF waar klanten direct online ledenpassen en klantenkaarten kunnen bestellen.

Pasdirect logo

2014:

Onze zelf ontwikkelde app PasNL komt in de lucht. Naast fulfilment van fysieke ledenpassen en mailpacks ontwikkelen we steeds meer digitale oplossingen om de markt zo van beide mogelijkheden te kunnen voorzien. De PasNL app waarin passen digitaal kunnen worden opgeslagen is daarvan een mooi voorbeeld.

Logo pasnl ben

2017:

In tijden waarin digitalisering en data in marketing steeds belangrijker worden, lanceren wij ons eigen Customer Data Platform: Marion. Hiermee kunnen we naast de services die we al sinds het jaar 2000 uitvoeren, nog meer inzicht in klantdata verschaffen. Structureren en combineren van online en offline data in het nieuwe platform wordt een steeds belangrijker onderdeel van ons dienstenpakket.

Beginscherm van Customer Data Platform Marion

We geven onze huisstijl en bedrijfsnaam een update. We nemen afscheid van de naam DataBase Fulfilment. We zijn inmiddels gegroeid tot veel meer dan dat en heten vanaf dit jaar dbf.

2019:

We nemen loyalty marketingbureau DataMatch over. Hiermee halen we nieuwe oplossingen en kennis op het gebied van loyaliteitsprogramma’s, data en communicatie in huis.

Data Match brief logo 2

2020:

Het 20-jarig jubileumjaar! Vandaag de dag beheren we binnen ons brede pallet van diensten zo’n 3,5 miljoen klantgegevens. Wat zijn we trots! We kijken enthousiast uit naar de toekomst samen met onze klanten.

Sinds november 2020 mogen wij ons officieel Salesforce Partner noemen!

Salesforce partner dbf sinds 2020