Multichannel loyaliteitsprogramma

Een loyaliteitsprogramma versterkt de klantrelatie, waardoor klanten bereid zijn voor jou te (blijven) kiezen. Zowel voor particuliere als zakelijke klanten.

Klanten binden

Wij ontwikkelen en implementeren al 20 jaar innovatieve loyaliteitsprogramma’s die jouw klanten vanuit verschillende kanalen benaderen en binden. Online, op mobiel (app), in de winkel of op een event locatie; wij kunnen je helpen bij het integreren van een multichannel loyaliteitsprogramma.

Wat is een loyaliteitsprogramma?

Een loyaliteitsprogramma is een verzameling activiteiten, online en offline, die je inzet om klanten te boeien, belonen en binden.

Onze loyaliteitsprogramma's werken vanuit een gemakkelijk digitaal platform en beginnen allemaal bij de basis, klantdata. Hoe meer je van je klant weet, hoe beter je kunt inspelen op hun voorkeuren. Je helpt of verrast zo je klant op het juiste moment, met de juiste boodschap.

Lange termijn strategie
Gedurende een loyaliteitsprogramma ga je steeds meer data verzamelen en toevoegen aan de database. Je kunt zo steeds klantloyaliteit verbeteren, aanbod personaliseren, doelgroepen segmenteren en blijven meten en bijsturen. Je leert je klanten kennen en zo de beste beslissingen nemen.

Customer Loyalty Programma opzetten op loyalty platform

_alle kanalen
benutten in de
reis naar een loyale klant

Waarom streven naar loyale klanten?

  • Loyale klanten doen meer herhaalaankopen
  • Loyale klanten hebben een hogere conversiegraad
  • Loyale klanten besteden gemiddeld meer

Hoe wij jou helpen met een loyaliteitsprogramma

Een loyaliteitsprogramma moet passen bij jouw product of dienst én klant. Dit kan zowel voor de consumentenmarkt als de zakelijke markt:

> offerte aanvragen

EasyConnect oplossing

Met onze EasyConnect oplossing kun je snel en gemakkelijk starten met je eigen loyaliteitsprogramma. De online modules Spaarkaarten, Cadeaukaarten, Cadeaushop en Kraskaarten voor zowel fysieke als digitale kaarten kun je op elke gewenst moment inzetten. EasyConnect is uit te breiden met o.a. rapportages in marketing dashboards, kassakoppelingen en automatische e-mail campagnes in je eigen huisstijl.

Spaarprogramma spaarsysteem klantloyaliteit dbf

Customer journey concept

Soms zijn loyalty vraagstukken complexer dan verwacht en helpt het om de customer journey (klantreis) in kaart te brengen. Dit doen wij samen met jou op basis van jullie klantdata. Is jullie klantdata nog niet compleet of verzameld op één plek? Dan gaan wij ook daar mee aan de slag.

Kanalen bepalen

Zodra we een beeld hebben van de klantreis en het klantprofiel kunnen we aan de slag met het loyalty concept. Op welke momenten in de customer journey wil je jouw klanten contacten, belonen, verrassen, helpen of ontmoeten? Welke kanaal of middel we ook bedenken voor jouw loyaliteitscampagne, wij kunnen het voor je regelen. Wij werken met een inhuis afdeling Klantcontact, Print & Mail, Data management en Loyalty management, wat veel tijd scheelt. Alle expertises die je nodig hebt voor het beste loyaliteitsprogramma zijn bij elkaar verzameld onder één dak.

Voorbeeld van multichannel inzet

Dit is een voorbeeld van een mogelijke contactstroom na afsluiting van een tijdschrift abonnement:

  • E-mail: Bedankt voor je inschrijving, download de tijdschrift-app en doe mee aan de digitale kras & win actie
  • Verjaardagsmail en pushbericht: met een digitale cadeaukaart. Ook in de winkel te besteden.
  • Digitale nieuwsbrief: met leuke weetjes en een link naar spaaritems op de website
  • Post: een exclusieve uitnodiging voor een VIP-event, bij online aanmelding via de website ontvang je het digitale ticket (data verzamelen!)
  • E-mail en post: abonnement verloopt bijna. Een speciale aanbieding voor vaste abonnementhouders en extra spaarpunten!
  • Nabellen: na een x aantal dagen nog geen reactie ontvangen? Het Klant Contact Centrum gaat bellen.

Tip: Combineer een loyaliteitsprogramma met marketing automation en maak jouw marketing activiteiten nog succesvoller!

Inzicht in je klanten


Creëer inzicht in het gedrag en demografische eigenschappen van je klanten.

Bouwen aan je klantrelatie

Met het inzicht kun je gerichte marketing campagnes opzetten en daarmee bouwen aan je klantrelatie.

Data omzetten in resultaat

Nu kun je gaan meten en monitoren. Onze dashboards en rapportages bieden uitkomst.

Richard 20190917 DBF 210 web 2
Richard de Jong Client Service Manager

Aan de slag met een multichannel loyaliteitsprogramma? Ik help je graag bij het realiseren van de beste digitale oplossing.

  • samenwerken voor succes
  • heldere afspraken
  • de beste oplossingen vinden

Contactformulier

Verder bouwen aan je klantrelatie? Vul bijstaand formulier in voor het stellen van je vraag, opvragen van een offerte of het maken van een afspraak. Wij nemen spoedig contact met je op.

Form has been submitted successfully!