automatische e-mail marketing campagnes inrichten

Nieuwe klanten, loyalere klanten en meer conversies.

w
at wij doen

Automatische e-mail marketing campagnes inrichten

E-mail is één van de best converterende direct marketing middelen. Niet gek, want je communiceert persoonlijk en precies op de momenten dat het nodig is. Die belangrijke momenten wil je niet missen.

Door het inzetten van een automatische e-mailstroom denk je één keer na over alle contactmomenten. Vervolgens worden de automatische e-mail marketing campagnes op basis van gedrag en met de juiste boodschap verstuurd. Het resultaat? Nieuwe klanten, loyalere klanten en meer conversies vanuit huidige klanten of leden.

Aan de slag met automatische e-mail marketing campagnes? Lees verder of neem contact op voor meer informatie. Onze specialisten staan voor je klaar.

e
mail doelen bepalen

Doel van automatische e-mail marketing campagnes

Voordat je een automatische e-mail marketing campagne inricht, is het belangrijk een helder doel voor ogen te hebben. Een e-mailstroom om de verlenging van lidmaatschappen te bevorderen ziet er anders uit dan een campagne voor het stimuleren van een vervolgaankoop. We hebben vier veel voorkomende e-mail doelen op een rijtje gezet.

1. Nieuwe klanten binnenhalen: focus op overtuigen en herhaling van de boodschap.

2. Meer omzet halen uit bestaande klanten: vertellen wat je nog meer aanbiedt of kunt doen.

3. Verhogen van loyaliteit: op onverwachte momenten verrassen met bijvoorbeeld een verjaardagsmail of kortingscode, omdat iemand precies één jaar klant is.

4. Behouden en binden van abonnees of leden: tijdig laten weten dat het lidmaatschap bijna verloopt en (herhaaldelijk) aanbod tot verlenging doen.

Contact
a
anpak

E-mail strategie bepalen

Als je het doel van je automatische e-mail marketing campagne voor ogen hebt, kun je de strategie uittekenen. Welke doelgroep ga je selecteren? Welke mogelijke (online) paden kan de doelgroep volgen? Op welke punten in het proces wil je e-mails versturen en met welke boodschap? Begin bij de volledige doelgroep en splits deze steeds verder uit.

Hulp nodig bij het bepalen van je e-mailstrategie voor een automatische e-mail marketing campagne? Wij kunnen je helpen bij het inrichten of bieden je de tools om het zelf te kunnen doen.

Contact
i
nzicht in data

Klantgegevens en automatische e-mail campagnes in één systeem

Het inrichten van een e-mailstroom is niet moeilijk zolang je voldoende inzicht hebt in de data en het gedrag van jouw klanten of leden. Door het koppelen van al jouw klantdata met een platform voor automatische e-mail marketing campagnes krijg je het meest waardevolle resultaat.

d
ata management

Data & loyalty platform Marion

Wij werken in Marion; ons eigen, gemakkelijke platform voor data en loyaliteit. Hierin combineren we data (alle klantgegevens) met het selecteren van e-maildoelgroepen. Daarnaast kunnen we ook data uit andere systemen, zoals Google Analytics of een kassasysteem combineren om tot een totaal klantbeeld te komen. Onze datamanagers zijn gespecialiseerd in het maken van overzichtelijke en relevante databestanden waar je heel gelukkig van zal worden!

Benieuwd of jouw klantdata al geschikt is voor een automatische e-mail marketing campagne? Vraag het ons en we helpen je graag om tot een helder bestand te komen.

info@dbf.nl / 010 - 264 60 60

Contact
c
ustomer journey

Marketing automation

Voor het beste resultaat uit jouw customer journey is e-mail niet het enige bruikbare middel. Binnen een marketing automation campagne kun je ook via andere kanalen zoals de post, telefoon of smartphone communiceren.

Onze diensten die je kunnen helpen het meeste uit jouw klanten of leden te halen:

  • Klant Contact Centrum: voor alle klantcontacten via telefoon, e-mail, chat en social media
  • Fulfilment: van verwerken tot verzenden van brieven, mailpacks of passen
  • PasNL: de app voor mobile loyalty

Dbf is marktleider op het gebied van loyalty services. Wij zijn de beste in het vergroten van klantloyaliteit en het beheren van grote communities sinds 2000. Lees meer over dbf.

Contact
Wij maken gebruik van cookies. Wil je meer weten?