Batavia Stad Fashion Outlet

klant 
Batavia Stad Fashion Outlet

sinds 
2012

branche 
retail

v
erbetering van de klantbeleving

Batavia Stad Fashion Outlet verhoogt omzet

Batavia Stad Fashion Outlet krijgt jaarlijks vele bezoekers over de vloer. Die klanten zien winkeliers graag terugkeren. Wij gaven Batavia Stad inzicht in het bezoekersgedrag. Die waardevolle insights zorgden niet alleen voor een betere klantbeleving, ook de omzet van de Fashion Outlet ging omhoog.
r
eactie
"Met de tools die dbf ons biedt, kunnen we de juiste analyses maken om vervolgens klantgedrag te beïnvloeden en daarmee loyaliteit en omzet te vergroten"
Arjan Fiechter, Marketing Loyalty Coördinator Batavia Stad Fashion Outlet
s
ituatie

_bezoekers profiteren van hoge kortingen

Batavia Stad Fashion Outlet in Lelystad is een verzamelplaats voor zo'n 150 outletstores van nationale en internationale topmerken. Bezoekers profiteren hier van 30 tot 70 procent korting. Hoe kun je die klanten nog meer binden en hen verleiden tot het doen van meer uitgaven? 

f
eiten en cijfers

Een streepje voor

Met een MEMBER Card genieten van persoonlijke benefits

Aantal members met 18% verhoogd

Hogere omzet onder de MEMBER Card spaarders meetbaar
o
plossingen

_members zichtbaar in online loyalty platform

concreet klantbeeld

Wij gebruikten ons online loyalty platform voor het community beheer van Batavia Stad. In dit volledig geautomatiseerde systeem houdt Batavia Stad haar ledenadministratie bij voor haar members (denk aan klantgegevens en het spaarsysteem) en slaat ze haar concrete transactie-informatie op.

online loyalty platform

Vanaf het moment dat een klant zich registreert als member zie je dit terug in het online loyalty platform. Door deze snelheid kunnen klanten direct gaan sparen met hun membercard.

automatische contactmomenten

Naast sparen, heeft Batavia Stad een effectieve bron voor marketing campagnes. Via onze e-mailtool versturen we nieuwsbrieven en zo worden er andere contactmomenten getriggerd, zoals een win-backactie en verjaardagsmail.
r
esultaat

_omzet stijgt onder spaarders van het memberprogramma

Batavia Stad krijgt meer inzicht in het bezoekersgedrag. Dankzij de database, e-mailtool en PasNL kunnen zij hun klanten herkennen en belonen. Zo heeft Batavia zicht op de concrete aan- en verkoopinformatie per winkel en kunnen zij inzetten op een multi-channelbenadering. En door de een-op-een communicatie weten ze relevante informatie aan te bieden. 

Deze contactmomenten zijn ook aangesloten op de centrale database. Handig, want daardoor ziet Batavia Stad wat de interactie en extra verkoop opleveren.  De RFM-waarden verbeteren en de omzet onder spaarders van het memberprogramma gaat omhoog. 

c
ontact met dbf

_wil je ook meer inzicht?

bellen 010 26 46 060 of liever whatsapp contact 06 12518332
Lisette Schulp
Lisette Schulp
Accountmanager
Wij maken gebruik van cookies. Wil je meer weten?