leden werven en behouden in de zorg

Wij helpen ledenorganisaties in de zorg nieuwe doelgroepen aan te spreken en leden te behouden.

Als ledenvereniging van een (thuis)zorgorganisatie ben je het liefst bezig met de leden. Het verbinden van mensen, organiseren van activiteiten en geven van persoonlijke aandacht aan mensen. Logisch. Hoe combineer je dit met een goede ledenadministratie en het voeren van sprankelende marketingcampagnes? Tijd en kennis zijn vaak schaars. Hoe behoud je leden of werf je nieuwe leden? Wat is het juiste moment voor een wervingscampagne en hoe spreek je een jongere doelgroep aan?

Samen voor succes

Wij helpen ledenverenigingen van zorgorganisaties met het werven, behouden en activeren van nieuwe en huidige leden. Jullie zorgen voor mensen; wij zorgen voor jullie (nieuwe) waardevolle relaties met leden.

Leden behouden en nieuwe leden werven in de zorg

Ledenwerving: verschillende doelgroepen aantrekken

Nieuwe leden werven, het is een uitdaging. De doelgroepen in de zorg lopen uiteen van gezinnen met kinderen en pubers tot stellen zonder kinderen en senioren. Segmentatie op basis van data is dan ook essentieel voor een doelgerichte, succesvolle wervingscampagne. Daar helpen we je bij. Vervolgens kiezen we samen de kanalen die passen bij jouw doel en doelgroep. Van e-mail tot post en van live chat tot telefonisch contact; wij kunnen het voor je verzorgen.

Leden beheren: orde en inzicht

Hoe fijn zou het zijn als je geen omkijken meer hebt naar de dagelijkse ledenadministratie? Het hele proces van inschrijving tot inning van de contributie nemen wij uit handen. Met onze interne klantenservice en fulfilment afdeling is het bellen met leden, versturen van e-mails en verzenden van mailpacks geen enkel probleem. Ook verzamelen we alle gegevens en kenmerken van jouw leden in ons Customer Data Platform (CDP) voor ledenadministratie en datamarketing: Marion.

Ledenadministratie beheren

_in de praktijk

Leden behouden: actieve relatie opbouwen

Ledenverenigingen die ledenaantallen zien teruglopen, focussen veelal op nieuwe leden, terwijl het behouden van leden gemakkelijker en goedkoper is. Huidige leden zijn je potentiële fans! Wij bieden diverse loyaliteitsprogramma’s, spaarprogramma’s en (digitale) tools om loyaliteit van je leden te versterken. Beloon niet alleen een lidmaatschap, maar ook ondersteunend gedrag. Denk aan het inschrijven voor je nieuwsbrief, het schrijven van een review of het aanmelden voor een event. Zo creëer je extra, leuke contactmomenten en verzamel je data voor vervolgacties.

Partners behouden

Om passende loyaliteitscampagnes te kunnen voeren, koppelen wij de diensten die een lid afneemt aan de data van jouw acceptanten, zoals een reisorganisatie of museum. Wij voorzien jouw leden van een digitale ledenpas of fysieke ledenpas die gescand kan worden bij je partners. Zo ontstaat inzicht in gedrag. Daarnaast geef je de acceptanten inzicht in wanneer, hoe vaak en van welk aanbod gebruik wordt gemaakt. Zo kan de acceptant zijn campagnes nog beter op jullie leden afstemmen. Werk samen aan een succesvolle, langdurige samenwerking!

Lisette 20190917 DBF 163 2
Lisette Schulp account manager

Van gedachten wisselen over jouw zorgmarketing vraagstukken? Met enthousiasme verken ik met jou de mogelijkheden van onze dienstverlening. Ik kijk er naar uit om je te spreken!

  • persoonlijk contact
  • afspraak is afspraak
  • no-nonsense
  • enthousiaste aanpak
  • samen voor succes

Meer weten?

Vul het contactformulier in wij nemen spoedig contact met je op.

Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht
Voorkeur contactmethode
Dit veld is verplicht