terug naar cases

Donateurs en Vrienden

Om de financiering voor onderzoek en andere projecten rond te krijgen is Stichting Vrienden van het Sophia enorm afhankelijk van haar donateurs. Een goede database met de juiste informatie over haar donateurs is uiteraard cruciaal. Iedere donateur is er één en iedere financiële bijdrage is belangrijk.

_een beter leven voor zieke kinderen

Kinderen horen niet ziek te zijn, maar helaas is de werkelijkheid anders. Daarom doet de Stichting Vrienden van het Sophia er alles aan om het verblijf van patiëntjes en hun gezin in het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam zo aangenaam mogelijk te maken. Zoals zorgen voor een aantrekkelijke aankleding van het ziekenhuis, speelgoed en ontspanningsmogelijkheden.


Goede doelen ledenwerving en loyaliteit

Hiernaast zet Stichting Vrienden van het Sophia zich in voor financiering van wetenschappelijk onderzoek, om oorzaken van ziekten te ontdekken en behandelmethoden te verbeteren. Het organiseren van activiteiten zoals Sporten voor Sophia, Sophietjes Verjaardag en de actie Lichtjes voor Sophia die door de stichting georganiseerd worden zijn hier goede voorbeelden van. Belangrijk voor de kinderen maar ook voor de donateurs.

_de oplossing

Dbf heeft regelmatig haar Data Cleaning diensten ingezet voor de Stichting. Hiernaast is het Klant Contact Centrum (KCC) van dbf ingezet om het contact met de donateurs te onderhouden en de juistheid van de bestaande gegevens te controleren. Hiermee is ons outbound belteam aan de slag gegaan. Overigens heeft dbf ook op sportief vlak haar steentje bijgedragen door met een team deel te nemen aan het event ‘Fietsen voor Sophia’.

Door de opschoning en tevens ook verrijking van de database is het donateurenbestand beter bruikbaar gemaakt voor marketing doeleinden voor de Stichting. Donateurs blijven langer verbonden aan de Stichting Vrienden van het Sophia, uiteraard naar volle tevredenheid van het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis!

_relevante oplossingen

Phone Ads

outbound telefonie

Onze bekwame KCC medewerkers zijn gedreven om de vooraf bepaalde doelen met betrekking tot donaties te behalen.

lees meer
Customer feed back

inbound telefonie

Naast outbound telefonie staan onze medewerkers jouw donateurs en/of klanten graag te woord om klachten en/of verzoeken registreren.

lees meer
Artboard 61

Marion

Leg al je klanten en donateurs vast in ons Customer Data Platform Marion.


lees meer
Claudia 20190917 DBF 176 web 2
Claudia van der Hoek account manager

Van gedachten wisselen over jouw data en marketing vraagstukken? Met enthousiasme verken ik met jou de mogelijkheden van onze dienstverlening. Ik kijk er naar uit om je te spreken!

  • Persoonlijke aanpak
  • brede vakkennis
  • 20 jaar ervaring
  • klantvriendelijk
  • relatiemanager