Een digitaal loyaliteitsprogramma is een verzameling online activiteiten die je inzet om klanten te boeien, belonen en binden. Denk aan het sparen van punten, uitgeven van digitale kortingsvouchers, aanbieden van exclusieve content of verrassen bij een verjaardag. Online loyaliteitsprogramma’s werken veelal vanuit een digitaal platform en beginnen allemaal bij de basis, klantdata. Hoe meer je van je klant weet, hoe beter je kunt inspelen op hun voorkeuren. Je helpt of verrast zo je klant op het juiste moment, met de beste boodschap.
Een digitaal loyaliteitsprogramma wil niet zeggen dat je geen fysieke loyaliteitsacties meer kunt doen. De basis - klantdata - is digitaal. De middelen kunnen zowel digitaal als fysiek zijn.
Digitale loyaliteitsprogramma’s worden zowel op de consumenten- als B2B-markt ingezet. Hoewel deze laatste nog minder bekend zijn, zijn ze in opkomst. Ook de zakelijke markt gaat steeds meer het nut en de noodzaak van klantenbinding inzien. De digitale mogelijkheden maken het ook de B2B-organisaties makkelijker om klanten te betrekken, verrassen en inspireren. Denk aan een digitale cadeaubon bij een X aantal spaarpunten of een jaarlijkse korting bij een minimale orderwaarde.
Data, data en nog eens data. Er zijn vele manieren om klantgegevens te verzamelen. Wil je de komende vijf jaar de concurrentie een stapje voor blijven, dan kun je er echt niet meer omheen. Het digitale loyaliteitsprogramma is een middel om heel concreet klantdata te verzamelen en samen te brengen voor het scheppen van een centraal klantbeeld. Vergeet vooral dat laatste niet, want data wordt pas echt waardevol als je de klantbewegingen, meningen, voorkeuren, gewoontes, posts en aankopen vanuit de verschillende kanalen en bronnen samenbrengt.
Wij kunnen je als specialist op gebied van klantdata uiteraard helpen met één van onze loyaliteitsoplossingen.
Bel 010 - 264 69 82 of vul onderstaand contactformulier in.
Form has been submitted successfully!