Een mijn-omgeving als loyalty tool: zo werkt het

terug naar kenniscentrum

Altijd en overal interactie met klanten of leden

Het enorme aanbod aan loyaliteitsprogramma’s en daarmee ledenpassen of klantenkaarten doet de portemonnee van consumenten bol staan. Digitale loyalty systemen lossen dit probleem op. Waar mensen afzien van deelname, omdat ze “al zoveel pasjes hebben” kun je ze met een digitale variant wellicht wel enthousiast maken voor jouw loyaliteitsprogramma. Iedereen heeft zijn smartphone en daarmee de digitale loyalty pas altijd bij de hand; in de (Pass) Wallet, via een verzamelapp, via een customized app of online in een mijn-omgeving.

Mijn-omgeving als loyalty tool

Een digitaal loyalty programma is veelal gekoppeld aan een mijn-omgeving voor de klant. Een online portal waarin de klant al zijn gegevens rondom een organisatie of vereniging kan inzien en bijwerken. Voor bijvoorbeeld een webshop, sportvereniging, fysieke winkel, club of (online) evenement. De mijn-omgeving is een mooie tool om je klanten of leden te stimuleren data aan te vullen en zelf bij te houden.

Belonen van gebruik mijn-omgeving

In ruil voor het invullen van gegevens zoals een geboortedatum of productinteresse, kun je de klant belonen met privileges in de mijn-omgeving. Bijvoorbeeld een tegoedbon of kortingscode. Gedurende de looptijd van een loyaliteitsprogramma ga je steeds meer data verzamelen en toevoegen aan de database.

Persoonlijke loyalty acties in de portal

Met de data in de mijn-omgeving kun je loyaliteitsacties zo blijven verbeteren, aanbod personaliseren, doelgroepen segmenteren, meten en bijsturen. Je leert je klanten kennen en zo de beste beslissingen te nemen.

Hulp met een mijn-omgeving

Wij kunnen je als specialist op gebied van klantdata uiteraard helpen met het creëren van een mijn-omgeving en digitaal loyalty platform.

Bel 010 - 264 69 82 of vul onderstaand contactformulier in.

Contactformulier

Voorkeur contactmethode