Customer Loyalty Programma opzetten

Van klantenkaart of ledenpas naar marketingtool

Wat is een customer loyalty programma?

Een customer loyalty programma is een marketingtool om klanten of leden aan je organisatie te binden.

Wil je meer inzicht in het gedrag van jouw klanten of leden? Dan is alleen een platform met aanbiedingen niet voldoende. Ons Customer Loyalty Platform helpt je met verzamelen, structureren en combineren van data en geeft daarmee inzicht in het gedrag van gebruikers.

Wat biedt ons loyalty platform?

  • Digitaal loyalty programma met digitale pas
  • Visualisatie van resultaten van marketingacties
  • Inzichten voor een persoonlijke 1-op-1 benadering
  • Data registreren en segmenteren
  • Ideeën voor nieuwe marketingstrategieën

Customer Loyalty Programma

Via ons laagdrempelige platform kunnen al jouw pashouders makkelijk meedoen.

  1. Jouw klant of member logt in in jouw loyalty programma
  2. Hij/zij kiest een aanbieding of actie
  3. Ontvangt de code in een mijn-omgeving, e-mail of digitale pas
  4. ...en is klaar om het pasvoordeel te laten scannen en gebruiken!

Kort gezegd: je kunt gerichte acties aanbieden aan jouw leden en verzamelt hiermee gegevens over jouw leden en hun pasgebruik.

Customer Loyalty Programma opzetten op loyalty platform

Klantdata verzamelen

Het gebruik van de aanbiedingen in het loyalty programma wordt vastgelegd met een scan. Dit biedt je extra mogelijkheden om nog beter te monitoren welke aanbiedingen en acties populair zijn, of juist welke minder en waar je wellicht moet bijsturen in de marketingaanpak. Het stimuleren van minder populaire aanbiedingen kan met de extra promotietooling in het loyalty platform.

Onze marketing dashboards geven inzicht in alle klantdata vanuit verschillende systemen.

Rapportage dashboard loyaliteitsprogramma

Mijn-omgeving

Voor een volledig beeld van jouw pashouders, koppel je het Customer Loyalty Programma aan onze mijn-omgeving MyPortal+. De MyPortal+ is een omgeving waarin jouw pashouders kunnen inloggen. Je kunt in deze omgeving vragen naar interessegegevens of aanvullende profielgegevens, waardoor je nog gerichter met jouw leden kunt communiceren. De MyPortal+ is bijvoorbeeld ook te linken aan jouw nieuwsbriefbestand en biedt de mogelijkheid voor referral marketing.

Afbeelding mijn omgeving

Onze klanten

Steeds meer organisaties kiezen voor een digitale variant van hun klantenkaart of ledenpas. Wij werken o.a. voor NOC*NSF, Holland Pass, Hostelketen Stayokay, Louwman Dealerbedrijven en MKB Rotterdam.

Klanten digitale passen

Offerte ontvangen

Aan de slag met een loyalty programma? wij sturen een vrijblijvend voorstel

Digitaal, fysiek of hybride

Alle aanbiedingen zijn gekoppeld aan een ledenpas. Je bepaalt helemaal zelf wie de pas krijgt, maar ook hoe jouw leden de pas krijgen.

Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een moderne, digitale aanpak. Dit betekent dat de digitale pas makkelijk in de Wallet applicatie op een smartphone geplaatst kan worden. Inmiddels is dit een methode die door vele grote partijen als vertrouwd wordt ervaren en door gebruikers als veilig en handig wordt beschouwd.

Toch liever de “traditionele” plastic kaart? Ook die kunnen wij leveren. Dankzij onze in-house fulfilment afdeling kunnen we snel schakelen en profiteer je van gunstige portotarieven. Combineren is natuurlijk ook mogelijk. Ons systeem biedt een hybride oplossing. Jouw klant bepaalt naar welke ledenpas de voorkeur uitgaat.

Richard 20190917 DBF 210 web 2
Richard de Jong Client Service Manager

Aan de slag met een customer loyalty programma? Ik help je graag bij het realiseren van de beste digitale oplossing.

  • samenwerken voor succes
  • heldere afspraken
  • de beste oplossingen vinden

Offerte aanvragen?

Vul het contactformulier in en wij nemen spoedig contact met je op.

Wij zijn dbf. Wij helpen organisaties succesvol te zijn in klantcontact, data management en klantloyaliteit. Wij zorgen dat jouw klanten, loyale klanten worden!

Form has been submitted successfully!