Het is voor volmachten en verzekeraars niet gemakkelijk klanten vast te houden. Een sterke merknaam is allang niet meer voldoende. En als groot kantoor is persoonlijk klantcontact vaak een uitdaging. De klant wordt continue verleid en overstappen is zo gebeurd. Hoe houd je jouw klanten bij je? Claudia van der Hoek is loyalty adviseur bij dbf en ze begeleidt al 25 jaar verzekeraars en volmachten bij het binden van klanten.
“Ik merk dat de branche meer en meer zoekende is naar manieren van klantenbinding. Reguliere loyalty acties passen meestal niet. Wij weten dat een specifiek concept nodig is. Eén die aansluit bij het verzekeringspakket en een meerwaarde is voor de consument. Met ons Personal Service concept weten we die meerwaarde aan consumenten te geven”.
Wat houdt het concept Personal Service in? Het heeft alles te maken met het ontzorgen van klanten. Het is een dienst die regelt dat consumenten geen zorgen hebben over hun persoonlijke eigendommen, zoals bankpassen, smartphones, ID-bewijzen en sleutels. Ze slaan alle gegevens digitaal op in een dossier en worden na één telefoontje onmiddellijk geholpen als iets verloren of gestolen is. De klant ontvangt deze service bij zijn of haar verzekeringspakket.
Claudia vertelt: “Je fungeert als verzekeraar zo als het ware als redder in nood voor jouw klant. Daar zit de meerwaarde. Zonder veel moeite, want de processen en klantcontacten verzorgt dbf. Maar de naam van jóuw kantoor komt positief in beeld”.
De rol van ‘redder in nood’ past goed bij verzekeraars en volmachten en daarom slaat het concept aan. De klant sluit een verzekering af voor zekerheid en een zorgeloos leven. Personal Service doet daar nog een schepje bovenop.
Communicatiemomenten van verzekeraars met hun klanten vinden plaats op vaste momenten in de maand en het jaar. Veelal gaan die contacten over het verlengen van de polis en het betalen van de premie. Of adhoc bij een verzekeringskwestie. Met het Personal Service concept is een verzekeraar op extra plaatsen en momenten onder de aandacht van de klant. Een paar voorbeelden:
Al die fijne extra’s. Dat zijn redenen voor klanten om bij een verzekeraar te blijven. Omdat het aanvullingen zijn vanuit service waar ze in het dagelijks leven echt iets aan hebben, wordt het gewaardeerd. Dat beaamt Claudia:
“We werken voor een aantal grote verzekeraars, volmachten en banken. Dit zijn grote kantoren die ondanks hun omvang persoonlijke service kunnen bieden. Met iets wat dicht bij de mensen ligt. Dat vind ik zo mooi aan het concept.”
Personal Service bestaat uit verschillende onderdelen die los van elkaar of gecombineerd kunnen worden ingezet. Lees in de online brochure over de mogelijkheden.
download brochure >Claudia van der Hoek Client Service ManagerVan gedachten wisselen over jouw loyalty en data vraagstukken? Met enthousiasme verken ik met jou de mogelijkheden van Personal Service. Ik kijk er naar uit om je te spreken!
Vul het contactformulier in voor het stellen van je vraag of het maken van een afspraak. Wij nemen spoedig contact met je op.
Wij zijn dbf. Wij helpen organisaties succesvol te zijn in klantcontact, data management en klantloyaliteit. Wij zorgen dat jouw klanten, loyale klanten worden!
Form has been submitted successfully!