
Checklist voor dé perfecte data-driven e-mail campagne
Dit is een praktische checklist voor marketeers die op basis van data een e-mailcampagne willen opzetten.
E-mailmarketing blijft één van de best converterende direct marketingmiddelen. Dus ga je voor conversie? Dan ga je voor e-mail!
E-mailmarketing gaat verder dan het versturen van een maandelijkse e-mailing naar je klanten. Op allerlei momenten in de customer journey kun je e-mail inzetten; als bedankje na een aankoop, op een verjaardag of voor een review na een bezoek aan een evenement. Wij helpen je een strategie uit te stippelen en de (automatische) e-mailings op te stellen en te versturen.
Klantcontact per e-mail kunnen we persoonlijk maken. Niet alleen door de geadresseerde aan te spreken met zijn voornaam, maar ook door het bieden van een boodschap op maat. Een nieuwe klant wil je een bedankt-mail sturen. Een klant die lang niets gekocht heeft, wil je een terugkom-aanbieding doen. Met kerst wil je je beste klanten misschien wel een digitale cadeaukaart mailen. Wij kunnen deze leuke en effectieve e-mails voor je inrichten, zodat jij er geen omkijken naar hebt.
De statistieken van een verzonden mailing levert een schat aan informatie op. Heeft de klant op de aanbieding geklikt? Welke pagina’s heeft hij vervolgens bezocht? Waar wonen deze klanten? Wij kunnen e-mailmarketing data koppelen aan jouw klantengegevens door het maken van mooie en overzichtelijke dashboards. Natuurlijk allemaal volgens de regels van de AVG. Wij kunnen werken vanuit jouw eigen e-mailtool of vanuit één van onze tools.
Dit is een praktische checklist voor marketeers die op basis van data een e-mailcampagne willen opzetten.
E-mailmarketing en marketing automation worden nog vaak met elkaar verward. Toch zijn het twee wezenlijk verschillende marketingvormen. Hoe zit dit precies? We hebben de verschillen op een rijtje gezet.
Wij helpen organisaties succesvol te zijn in klantcontact, data management en klantloyaliteit. Wij zorgen dat jouw klanten, loyale klanten worden!
Mis geen enkel contactmoment met jouw klanten! Wij zorgen voor een boodschap op maat, op het juiste moment, via het beste kanaal.
Een loyaliteitsprogramma moet passen bij jouw product of dienst én klant. We bieden gemakkelijke kant-en-klaar oplossingen én uitgebreide programma’s op maat.
Soms zijn loyalty vraagstukken complexer dan verwacht en helpt het om de customer journey (klantreis) in kaart te brengen. Dit doen wij samen met jouw op basis van jullie klantdata.
Marion is de naam van ons online Customer Data Platform (CDP) voor datamarketing en klantloyaliteit. Hierin beheer je gemakkelijk klanten, maak je snel doelgroepselecties en plan je automatische (e-mail) campagnes.
Creëer inzicht in het gedrag en demografische eigenschappen van je klanten.
Met het inzicht kun je gerichte marketing campagnes opzetten en daarmee bouwen aan je klantrelatie.
Nu kun je gaan meten en monitoren. Onze dashboards en rapportages bieden uitkomst.
Lisette Schulp Account ManagerVan gedachten wisselen over jouw data of e-mailmarketing vraagstukken? Met enthousiasme verken ik met jou de mogelijkheden van onze dienstverlening. Ik kijk er naar uit om je te spreken!
Vul het contactformulier in wij nemen spoedig contact met je op.