Ledenservices essentieel voor groei Museumkaart

terug naar cases

De samenwerking tussen Stichting Museumkaart en dbf startte ruim 20 jaar geleden. Wat ooit begon met 100.000 leden is uitgegroeid tot 1.275.000 Museumkaarthouders. dbf verzorgt de ledenservices en -processen voor deze omvangrijke community van museumliefhebbers.

De ledenservices bestaan uit:

  • Beheer ledendatabase
  • Klantenservice
  • Fulfilment
  • Procesmanagement
  • Rapportages
22 12 Museumkaart 170

Zorgvuldig beheer van ledendatabase

We beheren de gegevens van 1.275.000 kaarthouders. Denk hierbij aan NAW-gegevens, betaalgegevens, contactmomenten en -historie. We zorgen dat de gegevens up-to-date, compleet en veilig zijn. Onze certificaten zijn daarvan het bewijs.

Databeheer grip op klantdata

Snelle en menselijke klantenservice

Onze klantenservice verzorgt al het persoonlijke klantcontact met de Museumkaarthouders. Via telefoon, e-mail en social media beantwoorden wij vragen over het lidmaatschap, verwerken we nieuwe abonnees en opzeggingen en doen we de klachtenafhandeling.

Outbound bellen klant contact centrum dbf

Stichting Museumkaart waardeert onze gedrevenheid:


“Het team bij dbf is prettig in de omgang en gedreven om er samen een succes van te maken.”

Fulfilment voor soepele processen

We produceren de Museumkaart. Elk lid, jong of oud, ontvangt vanuit onze afdeling fulfilment een gepersonaliseerde Museumkaart met pasfoto. We verpakken en verzenden de kaarten en matchen deze met de juiste brief. Ook verzorgen wij het printen en verzenden van acceptgirokaarten en diverse post mailings. We beheren de voorraad en zorgen zo dat er altijd voldoende materialen beschikbaar zijn.

Museum brieven dbf

Procesmanagement van A tot Z

Alle processen rondom de dienstverlening worden beheerd door onze procesmanagers. Zij waken o.a. over systemen, koppelingen, processen, veiligheid en privacy. Zij richten automatische processen in voor bijvoorbeeld het verlengen van kaarten, genereren van betaalverzoeken en verwerken van nieuwe verkopen.

Klantsegmentatie vanuit data mining

Vanuit de ledendatabase leveren we rapportages die inzicht geven in processen en financiële stromen.

“Met de rapportages van dbf zijn we nu niet alleen in staat om onze eigen marketingactiviteiten te optimaliseren, maar kunnen we ook onze achterban (de 400 aangesloten musea) op maat gesneden marketinginformatie leveren!” – Stichting Museumkaart

Gerichte communicatie voor hoger rendement

De services van dbf stellen Stichting Museumkaart in staat om vriendelijk, gericht en met de juiste boodschap met kaarthouders te communiceren. De klantprocessen zijn afgestemd op het gedrag en de behoefte van de kaarthouders.

  • Het resultaat: een hoger rendement op ledenactiviteiten en marketing.
Lisette Square
Lisette Schulp Client Service Manager

Van gedachten wisselen over jouw data en marketing vraagstukken? Met enthousiasme verken ik met jou de mogelijkheden van onze dienstverlening. Ik kijk er naar uit om je te spreken!

  • persoonlijk contact
  • afspraak is afspraak
  • no-nonsense
  • enthousiaste aanpak
  • samen voor succes

Contactformulier

Form has been submitted successfully!