2. Koppeling van loyaliteitsprogramma met kassasysteem
Het makkelijkste is om een loyaliteitssysteem te koppelen aan het kassasysteem. De meeste horecaondernemers willen liever niet werken met extra scanners of computers. Met een koppeling tussen het kassasysteem en loyaliteitssysteem kun je direct spaarpunten toevoegen, afboeken of verzilveren in het kassasysteem. Bij meerdere vestigingen of kassa’s werk je zo ook met een eenduidig en goed meetbaar systeem.
3. Persoonlijke communicatie met gasten
Van jouw spaarkaarthouders verzamel je bij aanmelding een aantal basisgegevens, waaronder een e-mailadres. Dit stelt je in staat persoonlijke loyaliteitsacties per e-mail te versturen. E-mailmarketing is een betaalbare en effectieve manier om met gasten in contact te blijven. Denk aan een mooie verjaardagskorting of voordeel in dalperioden. Met een digitaal systeem laad je deze voordelen direct op de spaarkaart van jouw vaste gasten. Gemakkelijk én persoonlijk.
4. Waardevolle voordelen
Zorg dat je de gasten die meedoen met jouw loyaliteitsprogramma mooie voordelen biedt. Unieke voordelen die andere gasten niet krijgen. Zorg dat jouw fans zich speciaal voelen. Je doet niemand een plezier met acties die niet relevant zijn. Als je bijvoorbeeld van een klant weet dat hij/zij vegetariër is, zou je hier op in kunnen spelen door hem/haar een aanbieding voor de nieuwe vegaburger te sturen.
5. Inzicht in koopgedrag, besteding en loyaliteit
Een loyaliteitsprogramma levert waardevolle marketing informatie op. Wie zijn je vaste gasten? Hoe vaak bezoeken ze jouw zaak? Hoeveel geven ze uit? Voor welke aanbieding komen ze speciaal naar jou? Maak deze informatie overzichtelijk in een marketing dashboard. Hiermee heb je snel en eenvoudig inzicht in het koopgedrag van vaste gasten. Ook is het nuttig om bij te houden hoe jouw loyaliteitsacties presteren. Voldoet het aan jouw doelstellingen?