360° klantprofiel maken

Als je weet wie je klant is, kun je jouw marketing daarop afstemmen. Een klantprofiel maken is een must voor elke marketeer!

Wat is een klantprofiel?

Een klantprofiel is een verzameling klantkenmerken die de marketeer meer inzicht geeft in deze klanten.

Onze data specialisten verzamelen kenmerken en gedragingen uit verschillende kanalen en systemen om tot bruikbare klantprofielen te komen. Denk aan contactgegevens, demografische data, aankoophistorie, kanaalgebruik en webgedrag.

We maken een klantprofiel vanuit jouw eigen systemen of in ons Customer Data Platform Marion.

  • Inzicht in klantgedrag
  • Gerichtere marketing campagnes inzetten
  • Klantdata omzetten in resultaat
Customer Loyalty Platform dbf

Waarom marketeers met klantprofielen werken:

  • Je kunt gerichte en persoonlijke campagnes inzetten
  • Je haalt er waardevolle inzichten uit
  • Je kunt onderbouwde, strategische keuzes maken
  • Je kunt tijdens de hele customer journey bijsturen
Klantsegmentatie vanuit data mining

Aanpak klantprofielen opstellen

Een klantprofiel maken is nooit klaar en verloopt veelal in fases. We beginnen bij de klantdata die beschikbaar is in de organisatie, bijvoorbeeld uit het CRM systeem, de webshop of Google Analytics. Die data brengen we samen. De volgende stap is het verrijken van de data; aanvullen, opschonen en ordenen. Vanuit daar kan je de segmentatie starten. Voor ieder segment ben je vrij een passende campagne te voeren en vanuit daar (met extra vergaarde data) weer nieuwe profielen te maken.

Data - en daarmee ook het klantprofiel - is altijd in beweging. Je zult altijd blijven aanvullen en bijsturen. Hulp nodig bij een klantprofiel maken? We komen graag langs om naar jouw vraagstuk te luisteren.

> kennismaking plannen

_over dbf

Wij helpen organisaties succesvol te zijn in klantcontact, data management en klantloyaliteit. Wij zorgen dat jouw klanten, loyale klanten worden!

meer over ons

_meer data oplossingen

Marketing automation

Mis geen belangrijk contactmoment. Innovatieve oplossingen voor het bereiken van klanten op het juiste moment met een boodschap op maat.

Databeheer


Het zorgvuldig beheren van klantdata leidt tot bruikbare inzichten. Een goed klantprofiel maken, komt voort uit centraal beheerde data.

meer over databeheer

Data verrijken


Hoe completer je data, hoe waardevoller. Wij maken jouw leven een stukje makkelijker door jouw klantdata op orde te maken.

meer over data verrijken

Marion

Ons krachtige online Customer Data Platform

Marion is de naam van ons online Customer Data Platform (CDP) voor datamarketing en klantloyaliteit. Hierin beheer je gemakkelijk klanten, maak je snel doelgroepselecties en plan je automatische (e-mail) campagnes.

Lisette Square
Lisette Schulp Client Service Manager

Van gedachten wisselen over jouw klantprofiel maken of klantdata vraagstukken? Met enthousiasme verken ik met jou de mogelijkheden van onze dienstverlening. Ik kijk er naar uit om je te spreken!

  • persoonlijk contact
  • afspraak is afspraak
  • no-nonsense
  • enthousiaste aanpak
  • samen voor succes

Kom eens kennismaken

Verder bouwen aan je klantrelatie? Vul bijstaand formulier in voor het stellen van je vraag, opvragen van een offerte of het maken van een afspraak. Wij nemen spoedig contact met je op.

Form has been submitted successfully!