marketing automation

Jouw klanten een boodschap op maat bieden!

o
nderwerp

marketing automation

Voor jouw klant, een boodschap op maat! Met de juiste inhoud. Op het juiste moment. Dat is waar het om draait.
h
oe werkt het?

De op maat gemaakte boodschap voor de klant

Heb jij voor jouw klanten een boodschap op maat? Op basis van je data weet je wie je klanten zijn, wat ze doen, welke kenmerken ze hebben en welke aankopen / transacties zij hebben gedaan. Die data is goud waard tijdens de inrichting van een customer journey. Een boodschap op maat, met de juiste inhoud en op het juiste moment, dat is waar het om draait. Met de marketing automation campagnes van dbf bind je jouw klanten aan je organisatie.

w
at heb je nodig

Campagnes op maat inrichten

Op basis van een centraal klantbeeld kun je campagnes op maat inrichten bij dbf. Dit centrale klantbeeld omvat onder meer persoonskenmerken zoals geslacht, leeftijd, woonplaats en aantal jaren lid. Maar misschien nog wel belangrijker, het klantbeeld omvat ook de gedragingen van jouw klanten. En vaak kun je daar nog het meest uit afleiden. Denk aan aankoopgedrag, het hebben van een opt-in, contactmomenten met de customer service, klikgedrag bij de verzending van jouw laatste nieuwsbrief. 


v
orm geven

Hoe campagnes vorm te geven

Hoe worden de marketing automation campagnes vormgegeven? De campagnes kunnen multi-channel worden vormgegeven. Denk bijvoorbeeld aan een retentie campagne, waarbij je jouw leden wilt behouden of ex-leden wilt terugwinnen. Stuur een gerichte aanbieding per post naar een klant, op basis van een selectie die je zelf eenvoudig in de dbf selectie module kunt inrichten. Geef een vervolg aan de niet-respondenten door ze een mail te sturen of een call vanuit het Klant Contact Center van dbf. Ook mobiele push berichten behoren tot de mogelijkheden. dbf biedt namelijk met PasNL een platform aan waar je ook jouw digitale loyalty card kunt onderbrengen. Van iedere stap in de campagne en ieder ingezet kanaal, kan dbf je helpen het succes te meten, waardoor je telkens verder kunt optimaliseren. Op die manier worden je campagnes telkens succesvoller. 

w
at kan je er mee

Automated Triggers

Afgezien van de selecties die je zelf samenstelt in de MARION selectie module, kunnen tijdens de klantreis diverse geautomatiseerde contactmoment worden ingebouwd. Denk aan een thank you card na een eerste aankoop, of een waardering van de customer service bij afhandeling van een issue gemeld door jouw klant. Timing is in deze fase van marketing automation essentieel. Automated triggers met een gesegmenteerde boodschap maken de reis van jouw klant, van eerste contactmoment tot het eind, veel aangenamer.

a
lgoritme

Machine Learning

Machine Learning is al jaren trending. Voor veel organisaties misschien een nog wat abstract onderwerp. Maar samen met dbf kun je machine learning eenvoudig inzetten voor succesvollere marketing automation campagnes. Terug naar ons voorbeeld van retentie, aangezien behoud van klanten voor alle organisaties een relevant onderwerp is.  Jouw data leert je welke klanten de afgelopen jaren klant zijn gebleven en welke niet. Van deze groepen kennen we hun gedragingen en kenmerken. Jouw datamanagers bij dbf stellen een machine learning algoritme op, dat een binair classificatieprobleem oplost. Dat is een fancy manier om uit te leggen dat we twee mogelijke uitkomsten willen voorspellen, in dit geval wel of geen behoud van klant. Het model leert van de bestaande data (de set van klanten en ex-klanten en hun kenmerken en gedragingen). Het getrainde model kan vervolgens voorspellingen gaan doen over de toekomst. De uitkomsten daarvan kunnen jouw helpen bij het gerichter inzetten van jouw campagnes.

w
at ervaar je van de reis

Mee op reis nemen

Jouw klanten ontvangen gedurende hun klantreis een passende boodschap. Denk eens aan jouw laatste concertbezoek. Je ervaart als consument hoe prettig het is om korte tijd nadat jij een leuk klassiek concert hebt bezocht, een aanbieding te ontvangen van een vergelijkbaar evenement, omdat dezelfde gastdirigent weer in het land is. Dat zijn de zaken waar organisaties anno 2019 de strijd mee winnen van hun concurrenten. Jij kunt, samen met dbf zorgen dat je klaar bent voor deze strijd. Bied jouw klanten een boodschap op maat met marketing automation!

 

c
ontact met dbf

geïnteresseerd?

Wil je graag meer weten of heb je nog vragen. Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze dbf'ers, dan gaan wij graag in gesprek.

Tot ziens! 

Wij maken gebruik van cookies. Wil je meer weten?