In 6 stappen een zakelijk loyaliteitsprogramma opzetten
In deze blog lees je hoe in 6 stappen een zakelijk loyaliteitsprogramma kunt opzetten.
Met het B2B loyaliteitsprogramma beloon je klanten gemakkelijk voor hun aankoop met spaarpunten, cadeaubon, mooie korting of andere premiums. Dankzij ons zakelijke beloningssysteem kun je makkelijker en leuker communiceren met je zakelijke klanten. Loyaliteitsacties worden vanuit het centrale, online systeem uitgevoerd.
Met ons zakelijke beloningssysteem voor B2B sparen jouw klanten automatisch voor leuke extra's. Je bepaalt zelf welke cadeaus of kortingen dit zijn. Wij richten het B2B loyaliteitsprogramma naar jullie wensen in. Het systeem geeft je inzicht in wie, wanneer en waaraan de spaarpunten besteedt. Speel daar op in met gerichte e-mailmarketing of een bedrijfsbezoekje. Verzamel meer klantdata en boost zo je omzet.
1. Online dashboard met alle klantdata
Direct inzicht in het B2B loyaliteitsprogramma.
2. Mijn-omgeving voor B2B klanten
Jouw klant logt in, bestelt, spaart en verzilvert de spaarpunten via een eigen account.
3. Klantselecties maken
Maak klantselecties om gerichte marketingacties uit te voeren.
4. E-mailen met klanten
Maakt een klant nog geen gebruik van je loyaliteitsprogramma? Of heeft hij nog veel punten openstaan? E-mail direct met deze klanten of stel een automatische e-mailcampagne in.
5. Verzending premiums
Je kunt gespaarde premiums zelf naar de klant opsturen of langsbrengen. Geef je dit liever uit handen? Dan kunnen wij dit vanuit onze afdeling Fulfilment voor je regelen.
Voor een gevestigde leverancier van kantoorartikelen en -meubelen zetten wij het digitale B2B loyaliteitsprogramma op. Via een 'mijn omgeving' spaart hun klant bij iedere aankoop punten. De punten worden in deze omgeving verzilverd voor cadeaubonnen van verschillende waardes. Vanuit het loyaliteitssysteem heeft onze klant inzicht in het gebruik van het loyaliteitsprogramma. Ze kunnen nu gerichtere e-mailcampagnes uitvoeren en klanten binden.
Wij ontwikkelden een B2B loyaliteitssysteem voor horecaleverancier Topking. Bij iedere bestelling ontvingen de klanten een unieke code op de verpakking. Deze codes konden ingevuld worden in de geleverde ‘mijn omgeving’. Zodra het spaardoel bereikt was, ontvingen de klanten het te winnen dartboard.
Op zoek naar een loyaliteitsoplossing richting de horecagasten? Lees dan meer over een horeca loyaliteitsprogramma.
Cora van der Meijde Client Service ManagerAan de slag met een zakelijk loyaliteitssysteem? Ik help je graag bij het realiseren van het beste B2B loyaliteitsprogramma.
Vul het contactformulier in voor het stellen van je vraag, opvragen van een offerte of het maken van een afspraak. Wij nemen spoedig contact met je op.
Wij zijn dbf. Wij helpen organisaties succesvol te zijn in klantcontact, data management en klantloyaliteit. Wij zorgen dat jouw klanten, loyale klanten worden!
Form has been submitted successfully!