SWKGroep kiest voor digitaal en meetbaar loyaliteitsplatform

terug naar cases

SWKGroep pas meetbaar maken

SWKGroep geeft reeds langere tijd de SWKGroep pas uit. Pashouders (klanten en medewerkers van SWKGroep) kunnen op vertoon van hun pas korting krijgen bij diverse aangesloten acceptanten (zoals Diergaarde Blijdorp, De Uithof en Shoeby)

Hiermee had de SWKGroep geen inzicht in het gebruik van de kortingen. Waar wordt de pas gebruikt? Hoe vaak? Wanneer? Zij wilden nu graag een oplossing waarbij het gebruik van de SWKGroep pas gemeten kon worden.

Over SWKGroep

"De organisaties die onderdeel zijn van de SWKGroep zorgen dagelijks dat kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen de juiste handvatten en ervaringen aangereikt krijgen om zich te ontwikkelen tot zelfbewuste en veerkrachtige mensen. Door actief te zijn in kinderopvang, buurtwerk, zorg en onderwijs verbinden wij mensen en organisaties. Zo ontdekken zij wat hun kracht is en leren zij hoe ze deze kunnen inzetten. Hiermee helpen wij jong en oud om te kunnen functioneren in de wereld van de toekomst." - website SWK groep

Over SWK

De oplossing van dbf

Dbf heeft speciaal voor de SWKGroep een Kortingen Portaal (Customer Loyalty Programma) gerealiseerd, gecombineerd met een digitale pas om het gebruik voor haar klanten nóg eenvoudiger te maken. Immers, een smartphone heb je altijd bij je. Via dit portaal kunnen pashouders de gewenste aanbieding activeren door deze te openen op hun smartphone en de QR code te laten scannen door de acceptant. Deze oplossing biedt inzicht in wie, welke aanbieding op welk moment heeft gebruikt. Op deze manier kunnen gerichter aanbiedingen gedaan worden en krijgt ook de acceptant inzicht of de aanbieding al dan niet interessant is voor de pashouders.

Customer Loyalty Programma opzetten op loyalty platform

Voordelen van de digitale pas

  • Meer marketingdata: Zowel SWK als de acceptanten hebben direct inzicht in wie, wanneer, welke aanbieding gebruikt
  • Kosten- en milieubesparend: minder productie van fysieke passen
  • Persoonlijk aanbod kan worden afgestemd op de gebruiker en dynamisch gemaakt worden
  • Meer gebruikersgemak door digitale pas (smartphone) oplossing
Telefoon SWK Groep pas

Zo werkt de digitale SWKGroep pas

  1. Op de website van SWK vraagt de gebruiker de digitale pas aan, door te registreren. Hierna kan de pas makkelijk gedownload en opgeslagen worden in de (Pass)wallet. De digitale pas is gebruiksklaar! Op zowel Apple als Android toestellen.
  2. Na het aanvragen van de SWK pas kan de pashouder een keuze maken uit alle aanbiedingen (op dezelfde website)
  3. Hij selecteert de aanbieding naar keuze
  4. Hij laat de aanbieding QR code scannen bij de acceptant
  5. De korting wordt direct toegepast
  6. SWK heeft direct inzicht in het gebruik van de pas en betreffende acties
  7. SWK kan de resultaten hiervan delen met de acceptant en daarmee de aanbiedingen afstemmen en eventueel dynamisch maken per gebruiker
Rapportage dashboard loyaliteitsprogramma

_onze oplossingen in deze case

Digitale pas


Wij verzorgen de digitalisering van de fysieke passen en alle datastromen er omheen.

digitale pas

Customer Data Platform Marion

Centraliseer al je klantdata in één systeem.


Marion

Databeheer


Het zorgvuldig beheren van klantdata leidt tot bruikbare inzichten.

databeheer
Lisette 20190917 DBF 163 2
Lisette Schulp Account Manager

Ook het gebruik van jouw (digitale) pas, klantenkaart of member card meetbaar maken? Ik vertel je graag meer over onze oplossingen. Samen doorlopen wij jouw vraagstukken. Ik kijk uit naar je bericht!

  • persoonlijk contact
  • afspraak is afspraak
  • no-nonsense
  • enthousiaste aanpak
  • samen voor succes

Vraag stellen of afspraak maken?

Vul het contactformulier in en wij nemen spoedig contact met je op.

Voorkeur contactmethode